Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

                              HELP YOURSELF

MIJN BLOG


Eiwitten/Aminozuren

Ons lichaam heeft het vermogen om zelf uit aminozuren eiwitten samen te stellen. Zelfs kan het verschillende aminozuren zelf maken, maar met een aantal zuren lukt dat niet. Dit tiental aminozuren moet door ons voedsel aangevoerd worden. Zij worden de essentiele aminozuren genoemd.

De kleinste hoeveelheid van de benodigde aminozuren bepaalt hoeveel er kan worden samengesteld van het eiwit. Ter vergelijking het volgende: voor het maken van de Nederlandse vlag heeft men banen nodig van rode, witte en blauwe kleur. Heeft men nu duizend rode en duizend witte banen en vijf blauwe, dan kan men slechts 5 vlaggen maken. Nu zijn er eiwitten met bijvoorbeeld veel rode en witte banen en eiwitten met veel blauwe. Kombineert men nu aan één maaltijd deze eiwitten, dan kan het lichaam dus voldoende Nederlandse vlaggen, oftewel de gewenste eiwitten samenstellen uit die rode, witte en blauwe banen.

Op dit principe berusten de vele combinaties van voedingsmiddelen; bijvoorbeeld

aardappelen met vlees, gierst met linzen, rijst met soja, tarwe met bruine bonen, bonen- of erwtensoep met roggebrood.

Er zijn tien essentiele, die niet door het lichaam zelf geproduceerd kunnen worden. Van deze tien echter, zijn er twee slechts in een bepaalde levensfase van wezenlijk belang: isoleucine en leucine.

Een eiwit waarvan bekend is dat het de essentiele aminozuren in een voor ons goede verhouding bevat, is het eiwit in het kippe-ei. Niet het wit van het ei bevat het meeste eiwit, maar de dooier. Eieren bevatten echter ook nog cholesterol en zwavelverbindingen. Daarom wordt aangeraden niet meer dan twee of drie eieren per week te eten.

Meer over dit alles kunt u ook te weten komen door een cursus HELP YOURSELF te volgen. Geef u op via de website, of door te bellen met tel.nr. 06-51002585 of door te mailen naar [email protected]

Blog

Gezond, SLANK en Fit DE ZOMER IN !!!

Posted on May 5, 2014 at 6:30 AM
Dat gaat lukken met veel fruit en verse groenten. Deze leveren ons vitaminen en mineralen, koolhydraten en eiwit. Koolhydraat (suiker) is hierbij een belangrijke voedingsstof.  Omdat koolhydraten zijn opgebouwd uit enkelvoudige, dubbele en complexe suikers(zetmeel); geven we de voorkeur aan voedingsmiddelen met enkelvoudige en dubbele suikers omdat deze gemakkelijk te verteren zijn. Zetmeel is moeilijk te verteren ("complex"). Het vraagt grote hoeveelheden energie. 
Het gebruik van industrie-suiker (witte biet- of bruine rietsuiker) verzwakt het zenuwstelsel. Deze suikers zijn immers geïsoleerde produkten die geen vitaminen en nog nauwelijks mineralen bevatten. Om zichzelf te kunnen afbreken en om te zetten, roven deze suikers de vitaminen en de mineralen uit het lichaam en daardoor krijgt men een tekort aan deze voor het zenuwstelsel zo belangrijke vitale stoffen. De werking van "vitale stoffen"   betekent dat substanties met elkaar verbonden zijn en een biologische eenheid vormen. Suiker in zijn natuurlijke vorm in fruit, bessen of honing heeft een grote voedingswaarde. Geïsoleerde suiker zoals industriesuiker is schadelijk. Ook vitaminen en mineralen werken alleen goed als deel van een natuurlijk groter geheel. De WHO (de wereldgezondheidsorganisatie) maakte onlangs terecht onderscheid tussen suikers uit verse groenten en stukken fruit
en dezelfde hoeveelheid uit een suikerklontje.Van een handjevol verse blauwe bessen daalt het risico op Diabetes type 2. Maar van dezelfde hoeveelheid aan suikers uit een suikerklontje stijgt het risico juist.
Het is niet alleen belangrijk dat ons voedsel (via de vertering) in het bloed wordt opgenomen; maar vooral dat onze lichaamscellen de in het bloed meegevoerde stoffen (ons voedsel) opnemen/accepteren.
Wie er meer over wil weten, geeft zich snel op via de komende cursus HELP YOURSELF, Gezond, SLANK en Fit.
Er is nog ruimte voor inschrijving . Zie reactiemogelijkheid in deze website of mail: [email protected] of bel 046-45.26.073 of 06-51002585

Categories: None

Post a Comment

Oops!

Oops, you forgot something.

Oops!

The words you entered did not match the given text. Please try again.

0 Comments